اگزاست فن سانتریفیوژ ، هواکش آکسیال

آذین تهویه تولید کننده و تامین کننده انواع اگزاست فن های سانتریفوژ و اکسیال و هواکشهای خانگی

اگزاست فن سانتریفیوژ ، هواکش آکسیال

آذین تهویه تولید کننده و تامین کننده انواع اگزاست فن های سانتریفوژ و اکسیال و هواکشهای خانگی

در این سایت توضیحات مختصر و مفید درمورد انواع سیستم های تهویه مطبوع و تجهیزات گرمایشی و سرمایشی و انواع هواکشهای دمنده و مکنده ارائه شده است
محصولات آذین تهویه : اگزاست فن حلزونی ، اگزاست فن فشار قوی ، اگزاست فن یوتلیتی ، فن باکس ، هواکش آکسیال ، اگزاست فن سقفی، فن هواساز و..
راههای ارتباطی تماس 09194201355
واتساب وتلگرام 09194201355
آدرس وب سایت : www.azintahvie.com
آدرس کارخانه : شهریار ، سه راه آدران ، شهرک صنعتی قلعه میر

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

تفاوت بین فن فشار ضعیف و فن فشار قوی چیست؟

بر اساس یک قاعده کلی می توان درمورد تفاوت فن های فشار قوی و فشار پایین اینگونه گفت که فن های فشار ضعیف باید فشار کلی تا 1000پاسگال (به اختصار( Pa، فن های فشار متوسط ​​ بیش از 1000 تا 3000 پاسگال و اگزاست فن فشار قوی بیش از 3000 تا 12000 پاسگال ایجاد کنند.

حال این سوال پیش می آید که چه نوع اگزاست فنی با چه دور پروانه ای ( به اختصار RPM) و چه مشخصاتی می تواند در این دسته بندی قرار گیرد اگر بخواهیم بر اساس دور پروانه فن این مورد را بیان کنیم می توانیم این گونه بگویم که در سرعت پروانه 750  تا950 دور در دقیقه، فن به عنوان

فن کم فشار (900 Pa) طبقه بندی می شود، در سرعت پروانه 950  تا 1470دور در دقیقه، به عنوان فن های فشار متوسط    (1600Pa) دسته بندی می شوند و در سرعت پروانه تا  تا 28001470 دور در دقیقه، فن های فشار قوی ( 2850Pa) محسوب می شود که به مکنده یا دمنده های فشار بالا نیز معروف هستند.

چرا نمی توان از یک اگزاست فن معمولی به جای فن فشار قوی و فن انتقال مواد استفاده کرد؟ 

از فن های فشار بالا برای جابجایی هوای آلوده به گرد و غبار، خاک اره ، برآده های آهن و ماننده این موارد استفاده می شود. اگزاست فن های فشار قوی با فن های ساده معمولاً در تعداد پره های کمتر و عدم وجود دیسک جلو روی پروانه متفاوت هستند. برای سخت شدن و استحکام بالاتر پروانه فن از فلز ضخیم تری استفاده می شود.بطور مثال در ساخت پروانه های اگزاست فن فشارمتوسط که در 1400دور کار میکنند از ورقهای 2 تا5 میل استفاده می شود ولی در ساخت اگراست فن های فشار بالا برای مقاومت پروانه وجلوگیری از آمبالانس در سرعتهای بالا از ورق فولادی با ضخامت های 4تا8 میل استفاده میشود. البته این ضخامت ورق پروانه بستگی به قطرفن هم دارد و با توجه به نوع هوای آلوده و میزان سختی ذرات می توان میزان ضخامت ورق پروانه را مشخص نمود. برای ناخالصی های ساینده، می توان از صفحات زره، سطح روی تیغه ها و غیره استفاده کرد.

مهندس فنی چگونه مشخصه آیرودینامیکی فن تقلبی را از واقعی تشخیص دهیمیا آنچه که سازندگان طرفداران می ترسند و پنهان می کنند.

-1 بیایید با اصول اولیه شروع کنیم، i.e. از GOST های تایید شده:
طبق بند 2.11 GOST 10616-90:
مشخصات آیرودینامیکی فن باید بر اساس داده های آزمایش های آیرودینامیکی انجام شده مطابق با GOST 10921 باشد.

مطابق با GOST 10616-90 مورد 2.16:
برای فن هایی که با سرعت های مختلف کار می کنند، بخش های کاری منحنی Pv (Q) (1) باید داده شود، در مقیاس لگاریتمی رسم شود، که در آن خطوط با مقادیر ثابت بازده η (2) باید رسم شود، توان N (3)، سرعت محیطی U (4) پروانه و سرعت چرخشی آن n (5) نشان داده شده است.

اگر تمام پارامترهای فوق در مشخصه آیرودینامیکی نشان داده نشده باشد، شخصی "به طور تصادفی" از الزامات GOST ها منحرف شده استیک سوال قانونی مطرح می شود، آیا می توان به چنین ویژگی های "تصادفی" اعتماد
کرد و برای تایید نظرم یک روش ساده تایید را پیشنهاد می کنم!

من عمداً ویژگی های VTs 4-75-4 را از ادبیات شوروی می گیرم:

 من تقاطع خط برق N را با یک شبکه لگاریتمی انتخاب می کنم (برای محاسبه دقیق تر):
نقطه شماره 1. N≈0.55 کیلو وات؛ Q≈3500 m3/h; Рv≈350 Pa; راندمان η≈0.792 من
داده ها را به فرمول (از GOST 10616، ضمیمه صفحه 8) جایگزین می کنم و بازده η فن را دریافت می کنم:

که در آن ƞ ضریب کارایی (COP) است. PV - فشار کل، Pa (در دمای محیط انتقال 20 درجه سانتیگراد )؛ Q - بهره وری هوا، هزار متر در ساعت؛ N توان مصرفی موتور، کیلووات است (در دمای محیط انتقالی 20 درجه سانتیگراد داده می شود). U- سرعت محیطی چرخ، m/s. n سرعت چرخش پروانه، دور در دقیقه استƞ- ضریب کارایی (COP)؛

در مورد بازده معجزه η فن 0.619 نه 0.792به عبارت دیگر، عملکرد واقعی فن تا 28 درصد بیش از حد برآورد شده استاینکه چه پارامترهایی عملکرد یا فشار بیش از حد تخمین زده می شود یک معما است، یا شاید او کنتور برق را 28 درصد بیشتر از
نقطه شماره 2 می چرخاند. N≈3 کیلو وات؛ Q≈5500 متر مکعب در ساعت؛ Рv≈1400 Pa; بازده η≈0.82 من
داده‌های فرمول را جایگزین می‌کنم و بازده فن η 0.713 را می‌گیرمدر مورد شادی فقط 15 درصد فریب خوردم!
نقطه شماره 3. N≈0.75 کیلو وات؛ Q≈3500 m3/h; Рv≈500 Pa; بازده η≈0.815 من
داده ها را در فرمول جایگزین می کنم و بازده η فن 0.648 را می گیرماین در حال حاضر غم انگیز است - آنها 25.7٪ تقلب کردند!
به طور خلاصه: فریب این فرمول غیرممکن استشما بهره وری یا فشار را بیش از حد ارزیابی می کنید - می توانید با یک رسوایی با مشتری مواجه شویداگر مصرف برق را دست کم بگیرید، موتور الکتریکی می سوزدو خودنمایی با راندمان بالا جالب است، صرفه جویی در انرژی، برنده مناقصات و غیره است.

.3من به شما خواهم گفت که چگونه سازندگان فن می توانند فریبکاری خود را با GOST ها بپوشانند:
برای فن های شعاعی برای اهداف عمومی، طبق GOST 5976 p.p. 2.1.6. انحراف مشخصه آیرودینامیکی واقعی از مشخصه معمولی در محدوده بخش کاری از نظر کاهش بازده کل تا 4٪، از نظر فشار کل تا 4٪ مجاز استانحراف عملکرد به هیچ وجه محدود نیست.
برای فن های محوری همه منظوره، طبق GOST 11442 p.p. 2.1.22. انحراف مشخصه آیرودینامیکی واقعی از مشخصه معمولی در محدوده بخش کاری از نظر کاهش بازده کل تا 0.1 (1- ηmax)، بر حسب فشار کل تا 5٪ مجاز استانحراف عملکرد به هیچ وجه محدود نیست.
بهتر است در مورد طرفداران خاص به طور کلی سکوت کنید.

.4  برخی از افراد ترجیح می دهند همه چیز را به گردن سیستم نادرست کانال های هوا و سایر عناصر تهویه بیندازندعدم درک دلایل واقعی موجب این مورد میشود.

5 افراد منحصر به فردی هستند که یک دستگاه اندازه گیری فشار را در خود فن قرار می دهندهیچ صحبتی در مورد تراز بودن جریان هوا در کل منطقه خروجی وجود ندارداما چه کسی اهمیت میدهددنبال نقطه ای با حداکثر فشار هستند و صحبت از انجام تست های آیرودینامیکی می کنند!

6می توان با تراکم هوا در دماهای مختلف بازی کرد (معمولاً مشخصه ها برای 20 0 C ساخته می شوند و اگر در 0 0 C آزمایش شوند، فشار فن 7.3٪ افزایش می یابد.

7در برخی از اگزاست فن های شعاعی، آنها به طور جزئی یا کامل خروجی هوا را مسدود می کنند، نقطه کار از منطقه کار فن جابجا می شود، در حالی که بهره وری کاهش می یابد، فشار با کاهش راندمان افزایش می یابدفشار اندازه گیری می شود، همه دست می زنند، اما عملکرد و کارایی را فراموش می کنند.

8بسیار مهم است که سرعت ناهمزمان موتور الکتریکی روی مشخصه آیرودینامیکی نشان داده شود، یعنی سرعتی که موتور الکتریکی در آن کار می کند و نه سرعت سنکرون که موتور الکتریکی بدون فرکانس به آن نمی رسد. مبدلبگذارید مثالی را به شما نشان دهم: یک موتور الکتریکی 3 کیلو واتی دارای سرعت چرخش همزمان - 1500 دور در دقیقه و سرعت چرخش واقعی و ناهمزمان تحت بار - 1420 دور در دقیقه استهر چه سرعت کمتر باشد، عملکرد و فشار فن کمتر استبه عبارت دیگر، خوانش مشخصه دشوار می شود و سازنده حق دارد بگوید که فن با سرعت مشخص شده در نمودار روشن نشده است.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی